Meer informatie

Afspraak

Ik wil online een afspraak maken, hoe werkt dat?

Bij steeds meer poliklinieken is het mogelijk zelf uw afspraak in te plannen.

Plant u naar aanleiding van een verwijzing van uw huisarts of andere specialist uw eerste afspraak in? Lees uw verwijsbrief (ZorgDomeinbrief) dan goed. In deze brief staat of en hoe u uw afspraak zelf kunt plannen. Dit kan per specialisme of polikliniek verschillen. Een controle (vervolg)afspraak plant u altijd in via uw dossier.

Via uw dossier:

  1. Ga naar MijnASz.nl en klik op ‘Inloggen in Mijn Dossier
  2. Log in met uw DigiD en klik daarna bovenin of onder de 3 horizontale streepjes op ‘Agenda’
  3. Ga naar ‘Afspraken op de wachtlijst’ en klik dan op Afspraak maken.
  4. Kunt u direct het voorgestelde moment, klik dan op ‘Plan deze afspraak’, of klik op ‘meer zoekopties’ om een ander tijdstip te kiezen.
  5. Klik op ‘Volgende’ en daarna nog een keer op ‘Volgende’


Via een ZorgDomein (ZD-)nummer:

  1. Ga op MijnASZ.nl naar 'Plan een afspraak met een ZD-nummer'.
  2. Log in met het ZD-nummer, uw geboortedatum en geslacht. Het ZD-nummer vind u op het patiëntbericht.
  3. U kunt nu de voor uw klacht beschikbare ziekenhuislocatie, arts, datum en tijd selecteren en de afspraak bevestigen. 

Ook als u al bent ingelogd op MijnASz kunt u online de afspraak plannen. Onder ‘ZD-afspraak maken’ ziet u de verwijzingen waarvoor u een afspraak kunt inplannen.

Krijg ik een melding als ik online een afspraak maak?

Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga hiervoor in MijnASZ naar gegevens > mijn instellingen en geef aan of u de melding per mail of SMS wil ontvangen. LET OP: is uw mobiele nummer of emailadres bij ons bekend? Dit kunt u zien en aanpassen onder het kopje ‘mijn gegevens’.

Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Bij steeds meer afspraken is het mogelijk deze zelf te verplaatsen als u verhinderd bent. U kunt dit tot uiterlijk 48 uur van te voren doen. Hierna is het niet meer mogelijk uw afspraak te verplaatsen.

1. Ga naar MijnASz.nl en klik op ‘Inloggen in Mijn Dossier
2. Log in met uw DigiD en klik daarna links bovenin op ‘Agenda’.
3. Klik bij de afspraak die u wilt verplaatsen aan de rechterkant op de grijze knop ‘Veranderen’.

Kunt u niet op deze knop klikken, dan is het niet mogelijk deze afspraak via MijnASz te verplaatsen. Neem in dat geval contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.

4. U krijgt vervolgens een aantal afspraakopties te zien. U kunt ook klikken op ‘Meer zoekopties’ om uitgebreider te zoeken. Klik op ‘Maak deze afspraak’ bij de afspraak van uw keuze.
5. Controleer op de volgende pagina nog een keer goed het overzicht van uw oude en nieuwe afspraak.
6. Geef een reden op waarom u de afspraak wilt veranderen en klik op ‘Volgende’ om de afspraak definitief te maken.

Ik heb een videoafspraak. Hoe werkt dit?

Een videoafspraak (ook wel videoconsult genoemd) is een online afspraak met uw behandelaar. We gebruiken dit bijvoorbeeld voor controleafspraken waarbij geen lichamelijk onderzoek nodig is. U hoeft dan niet steeds naar het ziekenhuis te komen.

Via MijnASz heeft u toegang tot het videoconsult. Dit werkt als volgt:

  1. Inloggen op MijnASz
    - Ga naar MijnASz.nl
    - Log in met uw DigiD.
  1. Het videoconsult starten
    - U vindt uw videoconsult in MijnASz onder 'Aankomende afspraak'.
    - Uiterlijk 1 uur voor de afspraaktijd wordt hier de paarse knop 'Start videoconsult' beschikbaar. Klik op deze knop.
    - Er opent een nieuw tabblad, waar u de optie krijgt om Microsoft Teams te openen in de browser. Of – als u de applicatie heeft geïnstalleerd, zal deze automatisch openen.
  1. Plaatsnemen in de digitale wachtkamer
    - Klik op 'Nu deelnemen' om plaats te nemen in de digitale wachtkamer. U heeft nu uw aanwezigheid gemeld. Doe dit vijf minuten van te voren.
    - U kunt in de wachtkamer wachten tot de arts u toelaat tot de afspraak. Het kan zijn dat de vorige afspraak van de arts wat uitloopt en dat hij iets later is. Als de arts meer dan 10 tot 15 minuten later is, belt de polikliniekmedewerker u op om u hiervan op de hoogte te stellen.

Belangrijke opmerkingen
- Zorg ervoor dat uw apparaat (computer, laptop, smartphone of tablet) is voorzien van een werkende camera en microfoon.
- Voor een goede ervaring adviseren we een apparaat met een groot scherm te gebruiken, zoals een computer of laptop.

Ik moet opgenomen of geopereerd worden, waarom zie ik geen datum bij ‘mijn afspraken’?

Pas als de datum definitief bekend is zal het worden vastgelegd in uw dossier. U bent dan ook al telefonisch of per brief geïnformeerd over de datum.

U bent nu hier

MijnASzVeelgestelde vragenAfspraak
Naar boven