eConsult
Wat is een eConsult?
eConsult is een manier om beveiligd te kunnen mailen met uw arts of verpleegkundig specialist. Een eConsult kan in aanvulling op uw afspraken met uw zorgverlener worden gebruikt. Overleg met uw zorgverlener of eConsult in uw geval aangezet kan worden. Nog niet alle zorgverleners maken gebruik van eConsult.
Hoe start ik een eConsult met mijn zorgverlener?
De zorgverlener kan in uw dossier de functie eConsult aanzetten. Vanaf dat moment kunt u gebruik maken van eConsult. Heeft u met zorgverleners van meerdere specialismen contact via eConsult? Let dan op dat u de juiste ontvanger kiest.
Wie kan het eConsult lezen?
De polikliniekassistente van het gekozen specialisme leest uw mail en zal, afhankelijk van uw vraag, deze zelf beantwoorden of doorsturen naar de arts of verpleegkundige. De berichten worden opgeslagen in uw dossier.
Voor wat voor vragen is een eConsult handig?
Welke vragen geschikt zijn voor eConsult kunt u het beste bespreken met uw zorgverlener. Belangrijk om te weten is dat een eConsult niet geschikt is voor spoedeisende vragen en ook niet is bedoeld is als vervanging van een afspraak met uw arts.
Hoe snel krijg ik een reactie als ik een e-Consult verstuur?
In de regel zal uw zorgverlener binnen enkele dagen reageren op uw mail.
Krijg ik een melding als mijn zorgverlener een eConsult stuurt?
Wij mogen u pas een melding sturen als u hiervoor toestemming geeft. Ga hiervoor in MijnASz naar gegevens > mijn instellingen en geef aan of u de melding per mail of SMS wilt ontvangen. LET OP: is uw mobiele nummer of e-mailadres bij ons bekend? Dit kunt u zien en aanpassen onder ‘mijn gegevens’.