Meer informatie

Uitslag zien

Wat kan ik verder zien van mijn dossier?

Sinds 23 september 2017 worden uw gegevens in het nieuwe elektronische patiëntendossier geregistreerd. Een deel van deze nieuwe gegevens, zoals de conclusie en het behandelvoorstel uit het consultverslag, medicatie en brieven aan uw huisarts worden onder het kopje ‘dossier’ getoond in MijnASz. Oude dossiergegevens (van vóór 23 september 2017) zijn gedigitaliseerd en in het ziekenhuis beschikbaar.

Op de website https://www.asz.nl/patienten/vragen/medisch_dossier/ vindt u informatie over het inzien van oude dossiergegevens.

Oude én nieuwe uitslagen van laboratorium en radiologieonderzoeken worden wel in MijnASz getoond, echter met een vertraging van een week. Hier kunnen ook uitslagen bij staan die uw zorgverlener nog niet met u heeft besproken. Wilt u de uitslagen liever horen van uw zorgverlener? Wacht dan tot uw volgende afspraak. Uw zorgverlener vertelt dan precies wat de uitslagen betekenen.

Heeft u vragen over uw dossier, bespreek dit dan met uw medisch specialist tijdens uw volgende afspraak.

Waarom worden oude dossiergegevens niet in MijnASz getoond?

MijnASz laat gegevens zien uit het nieuwe elektronische patiëntendossier. Uitslagen van onderzoeken zijn overgenomen uit het oude systeem. Andere gegevens werden tot 22 september in papieren dossiers opgenomen. Alhoewel deze papieren informatie is gedigitaliseerd en beschikbaar blijft voor uw arts is het technisch niet mogelijk om deze gegevens in MijnASz te tonen.

Hoe lang duurt het voor dat ik een uitslag zie?

Uitslagen worden getoond één dag nadat de uitslag definitief is; dat is vaak een aantal dagen na het onderzoek. Wilt u de uitslagen liever horen van uw arts of zorgverlener? Wacht dan tot uw volgende afspraak. U weet dan zeker dat u er goede uitleg bij krijgt.

Wat kan ik verwachten van het tonen van uitslagen in MijnASz?

De uitslagen van bijvoorbeeld het laboratorium worden zonder toelichting getoond. Dit betekent dat de uitslag van een onderzoek niet altijd makkelijk te interpreteren is. We willen voorkomen dat patiënten door een slechte uitslag of door een verkeerde interpretatie ongerust worden. Uitslagen worden getoond één dag nadat de uitslag definitief is; dat is vaak een aantal dagen na het onderzoek. Heeft u vragen over uw uitslagen, bespreek dit dan met uw medisch specialist tijdens uw volgende afspraak.

Ik zie wel uitslagen van onderzoek(en) uit het verleden maar niet de brieven aan de huisarts. Hoe kan dat?

Uitslagen van onderzoeken zijn overgenomen uit het oude systeem. Het was technisch niet mogelijk om brieven uit het oude systeem over te zetten naar MijnASz. Ook consultverslagen uit het oude (papieren) dossier kunnen niet in MijnASz worden getoond.  Deze gegevens zijn wel gedigitaliseerd en in het ziekenhuis beschikbaar.

MijnASz haalt gegevens vanaf 23 september 2017 uit het nieuwe elektronische patiëntendossier. Deze nieuwe gegevens, zoals de conclusie en het behandelvoorstel uit het consultverslag, medicijnen, overgevoeligheden en brieven aan uw huisarts, worden wel getoond.

Uitslagen worden getoond één dag nadat de uitslag definitief is; dat is vaak een aantal dagen na het onderzoek.

Kan ik ook foto’s inzien van bijvoorbeeld röntgenonderzoek of MRI?

Via MijnASz kunt u alleen verslagen inzien en geen foto’s. Voor meer informatie over het opvragen van foto’s klikt u op deze link.

Worden röntgenfoto’s getoond op het portaal?

Alleen de verslagen van de röntgenfoto’s worden getoond op mijnASz.nl. De röntgenfoto’s (of andere beelden die gemaakt worden in het ziekenhuis zoals MRI of CT scans) worden niet getoond.

Ik gebruik ook andere medicijnen dan in mijn dossier staan, waarom kan ik deze niet terug vinden?

Op dit moment wordt enkel de ‘thuismedicatie’ getoond die door de artsen in het ziekenhuis is voorgeschreven na 22 september. Met 'thuismedicatie' bedoelen we medicijnen die poliklinisch of na ontslag zijn voorgeschreven. Medicijnen die door de huisarts of een medisch specialist uit een ander ziekenhuis zijn voorgeschreven worden niet automatisch getoond. Klopt de informatie niet, bespreek dit dan met uw medisch specialist tijdens uw volgende afspraak.

U bent nu hier

MijnASzVeelgestelde vragenUitslag zien
Naar boven