Vacature Cliëntenraad
Als lid van de Cliëntenraad van het Albert Schweitzer ziekenhuis praat u mee over belangrijke zaken die patiënten en hun naasten aangaan.
De Cliëntenraad behartigt de belangen van patiënten en heeft het wettelijk recht om (gevraagde en ongevraagde) adviezen uit te brengen aan de Raad van Bestuur en de medisch specialisten. Dit kunnen bijvoorbeeld adviezen zijn over praktische zaken zoals gastvrijheid, veiligheid, voeding en bezoektijden maar ook over strategie en beleidskeuzes van het ziekenhuis en de benoeming van de leden van de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht. Wij streven ernaar dat de Cliëntenraad zoveel mogelijk een afspiegeling is van de samenleving.
Er ontstaan per 1 januari drie vacatures voor de functie van
LID VAN DE CLIËNTENRAAD
Reageer wanneer u:
- zich actief wilt inzetten voor betere zorg aan patiënten
- constructief, coöperatief maar ook kritisch bent
- goede mondelinge communicatieve vaardigheden heeft
- per maand circa tien uur beschikbaar bent (soms ook overdag) voor onder meer vergaderingen, bijeenkomsten en kwaliteits- en veiligheidsrondes enz.
- zelf woont in het verzorgingsgebied van dit ziekenhuis
Wij bieden:
- de mogelijkheid om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de verbetering van de zorg en gastvrijheid in het ziekenhuis
- een zinvolle en zichtbare activiteit in uw eigen regio
- een reële (onkosten)vergoeding
- een omgeving met enthousiaste, betrokken mederaadsleden
Geïnteresseerd?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de voorzitter van de Cliëntenraad, Henk Turkstra, telefoon: 06 2245 4715.
Reacties met motivering en CV kunnen tot 23 oktober 2021 worden gestuurd naar het ambtelijk secretariaat van de Cliëntenraad, e-mailadres: clientenraad@asz.nl.
Het Albert Schweitzer ziekenhuis is een topklinisch opleidingsziekenhuis dat zorg biedt met hoofd, hart en ziel. Het hoofd staat voor kennis, kunde en ervaring; ons hart gaat uit naar de mens achter de patiënt en zijn of haar naasten; uit onze ziel komen betrokkenheid en passie.