Wil je een incident, signaal of klacht melden?

Heb je als zorgverlener of ketenpartner van het Albert Schweitzer ziekenhuis een (bijna-)incident ervaren in de samenwerking? Of wil je een signaal afgeven of klacht indienen? Gebruik dan de juiste meldingsformulieren.

Neem bij zeer ernstige incidenten, zoals overlijden of ernstige (blijvende) schade voor de patiënt, contact op met de hoofdbehandelaar van de patiënt.

Meldingsformulieren
Wil je een incident melden waar een patiënt bij betrokken is? Vul dan dit formulier in.
Wil je een signaal afgeven of klacht indienen? Vul dan dit formulier in.

Incident, signaal of klacht?
Om het juiste formulier in te vullen, is het belangrijk dat je weet wat wij verstaan onder een incident, signaal of klacht:

  • Bij een incident is altijd een patiënt betrokken. De patiënt heeft nadeel ondervonden of had nadeel kunnen ondervinden door iets wat in het Albert Schweitzer ziekenhuis is gedaan of nagelaten.
  • Een signaal is een uitnodiging aan het Albert Schweitzer ziekenhuis om iets te verbeteren in de samenwerking of zorgverlening.
  • Met een klacht geef je een duidelijk signaal af dat er iets niet goed is gegaan in de samenwerking.

TIM-coördinator
Incidentmeldingen worden in behandeling genomen door de centrale TIM-coördinator. TIM staat voor transmuraal incidenten melden. De TIM-coördinator kan contact met je opnemen om aanvullende vragen te stellen. Zo kan de betrokken afdeling een goede analyse van het incident maken. Daarmee kijken wij hoe vergelijkbare situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden. Je krijgt een terugkoppeling wanneer de melding is onderzocht.

Deze meldingen zijn vertrouwelijk. Informatie over een melding wordt nooit verstrekt aan derden die niet betrokken zijn bij het incident. Alleen wanneer er sprake is van een mogelijke calamiteit, kan de informatie met de inspectie worden gedeeld.

Afdeling Zorgsamenwerking
Signalen en klachten worden opgepakt door de medewerkers van afdeling Zorgsamenwerking. Zij nemen contact met je op als ze meer informatie nodig hebben. Ze zorgen dat je klacht wordt geadresseerd of komen met een verbetervoorstel dat past bij jouw signaal. Je ontvangt hiervan altijd een terugkoppeling.

Ben je patiënt?
Ben je patiënt in ons ziekenhuis? Vul dan het klachtenformulier op de website in of neem contact op met een van onze klachtenfunctionarissen.

Vragen?
Heb je vragen over een incidentmelding? Neem dan contact op met de TIM-coördinator via TIM@asz.nl.
Heb je vragen over een klacht of een signaal? Neem dan contact op met afdeling Zorgsamenwerking via zorgsamenwerking@asz.nl of (078)654 20 04.

U bent nu hier

MijnASzIk ben zorgverlenerWerkafspraken voor zorgprofessionalsIncident, signaal of klacht melden
Naar boven